onsdag 18. juni 2014

En titt inn i vår hage

Storblomstrende Clematis 'Ivan Olsson'
er ny av året og skuffet ikke! 


Incarvillea Delavayi som var med hjem i bagsjen fra Nederland blomstrer villig


Selvsådd blodbeger blomstrer flere steder i hagen


Første knopp på Dahliahekken 'Bishops Children' er i ferd med å starte sommerens Dahlia show


Klaserosen 'Shanty' fortsetter sin rike og vakkre blomstring


Klaserosen 'Julia Child'


Klaserosen 'Midnight Blue'


Til slutt en vakker pion jeg ikke har navnet på


Hadde ikke trodd jeg kom til å si det,,,
men endelig kom det noen regndråper fra oven.

Det er svært tørt ute etter varme fine dager med vind fra nord. Da tørker det fort rundt omkring
og regnet som kom i ettermiddag gjør godt i hagen.

Ønsker deg fine dager der du er!

Hilsen fra Tone

19 kommentarer:

  1. Nydelig blomstring. Sol, sol og sol gjør at man lengter etter regn. Vi og plantene må jo, ha vann. God natt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne :) Takk, takk :) Fin dag til deg!

      Slett
  2. Vakre bilder. Og (hysj, ikke si det til noen) det regner her i dag, og det er jeg glad for......
    ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turid :) Hadde ikke trodd vi på Vestlandet og så nær Bergen skulle bli glad for litt regn :) Det er jo egentlig bare å nyyyyyyte!

      Slett
  3. Hei Tone!

    Nydelige bilder fra hagen din! Ivan Olsson kjøpte jeg i fjor, og den er jeg så glad i. Vakre farger, og den kommer trofast igjen :-)
    Heldige deg som har fått regn, og det håper jeg at kommer her også snart.

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit :) Jeg er overrasket over at Ivan Olsson kom med så mange knopper allerede i år. Kjøpte den fra Drageland og plantene som ble levert var svært flotte planter. Ha en fin fin dag :)

      Slett
  4. Hei Tone

    Tror det meste af Norden trænger til regn, her skulle vi få lidt i dag - vi får se?
    Flot blomstring hos dig!"

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten! I dag skinner solen igjen selv om det var lovet regn i dag også. Ønsker deg en fin dag!

      Slett
  5. Ivan Olsson var jo utrolig nydelig. Det spørs om jeg ikke må finne plass til flere klematis! Jeg håper på litt regne, jeg også! Gikk en tur med hagekannen i går, men bare de som trengte det aller mest fikk noen dråper av meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har en svakhet for Clematis og har vanskelig for å begrense meg. Kjøper først og finner plass etterpå,,,,noe som egentlig ikke er en praksis å anbefale.

      Slett
  6. Så flott det er i hagen deres Tone, nydelig klematis og roser.
    Sommer er herlig, jeg ønsker deg en fin dag.

    Marit.

    SvarSlett
  7. Klematis og roser... vakre og absolutt blant mine favoritter. Wow hvilke nydelige eksemplar... Ivan Olsson og Midnight Blue!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder Tone. Vi har satset på nytt med roser, men sliter litt med sykdommer i år. Ellers tror jeg det blir en ny clematis neste år!!
    Men det er det med plassen....
    Eirin

    SvarSlett
  9. Her er overgartneren ivrig med vanningen, så det slipper jeg iallefall på mange uker tror jeg.
    Nydelig klematis!
    Skal bli spennende å se Dahliahekken din fremover.
    Ha en fin fin helg:)

    SvarSlett
  10. Så flott 'Ivan Olsson' er! Ja armene blir lange av all vannbæreingen, men det hadde vært fint om vannet ovenifra kom i passende porsjoner og ikke alt på en gang!

    SvarSlett
  11. Takk for titt inn i hagen :) Nydelig farge på rosene! Og jeg gleder meg stort til å se georginehekken i fullt flor, det er bare nødt til å bli litt av et syn! Jeg drar snart en tur til feriehagen igjen, gruer meg til å inspisere såpotter og frøplanter som ble plantet ut sist jeg var der, det har jo vært altfor tørt! Aldri perfekte forhold for selvstyrhagen, men bør vel ikke klage :) Nyt søndagen!

    SvarSlett
  12. Ingenting å si på blomstringen :-)) Så har vi jo hatt en flott vår i Bergen i år! God sommer til dere!

    SvarSlett
  13. For en herlig blomstring :) Godt dere fikk litt regn også. Jeg hadde basunblomst i fjor (incarvillae), og har sådd frø fra den i år. Foreløpige ser plantene altfor små ut til at jeg har noe særlig forhåpninger om blomstring.. Synd, for de er veldig fine.

    SvarSlett
  14. Hei. Jeg vil gjerne kjøpe Shanty-roser til nyanlagt bed. Søker på nettet, men finner ikke ut hvor de er å få tak i.
    Noen som vet?
    Anne

    SvarSlett

Tusen takk for besøk og hyggelig kommentar i bloggen vår :) Det settes stor pris på!